Mis või kes teeb hea juukselõikuse…

Mis või kes teeb hea juukselõikuse…

Mis või kes teeb hea juukselõikuse? Milline on hea juukselõikus? Kuidas sünnib hea juukselõikus?

Kogemus ütleb, et enamusele klientidest on HEA juukselõikus oluline. Seesama kogemus näitab ka, et juukselõikus koosneb laias laastus kahest komponendist – juuksuri poolne tehniline teostus ning kliendi emotsionaalne meelestatus ja klapp ning koostöö juuksuriga. Nimetatud mõlema osa alla käib hulk pisikesi nüansse mida kõiki lähtudes konkreetsest kliendist tuleb omavahel olulisuse järgi kombineerida. Peatun allpool mõnel neist teguritest.

Tehniline teostus

Juukselõikuse tehnilise teostuse võiks esmalt jagada kaheks suuremaks osaks – sobivus ja kvaliteet.

Sobivuse hindamiseks peaks juuksur arvestama kliendi juuksepikkuse ja -paksusega. Lisaks tuleks silmas pidada karvade jämedust, näokuju ning pea suurust. Loomulikult loevad ka kliendi üldine olemus, tema soov ning seegi, mil määral klient edaspidi oma juustelõikuse eest hoolitseb. “Hooldusvabade” lõikuste võimalused isukupära rõhutamiseks ning pisikeste iluviugade varjamiseks on kahtlematult väiksemad kui “hooldust vajavate” lõikuste võimalused pakuvad.

Üldiselt ei sobi peenikestesse ja hõredatesse juustesse pikem, järguta stiil. Pikad hõredad juuksed vajuvad pead ligi ja rõhutavad juuste hõredust. Hõredate juuste „peitmiseks“ on soovitav järguline ning lühem lõikus. See võimaldab juukseid lihtsamalt mahulisemaks viimistleda. Mahulisuse saavutamiseks piisab tihti ka kvaliteetse šampooniga pesemisest ning juuste kammimisest soovitud asendisse. Kohevust lisava fikseerimisvahendiga (palsam, sprei, jms) ning föönitamisega saab üksikuid juuksepiirkondi sättida täpselt nii nagu soov on ning saavutada selline tulemus, mis ka püsib kogu päeva.

Juhul, kui juuksed on tihedamad, karvad jämedamad, siis näiteks eriti pöörise piirkonnas tuleb jälgida, et lõikus ei saaks liiga lühike või jääks väga tihe. Sel juhul kipuvad juuksed turritama jääma või kiirelt pärast lõikust end häirivalt püsti ajama. Jälgima peaks ka juuste üldist, ülepea tihedust – et ei jääks tihedamaid ja visuaalselt nn tumedamaid laike, et tuka pikkus ja tihedus sulanduks ülejäänud osaga, jne jne.

Kvaliteedi hindamiseks võiks näiteks jälgida kontuuri puhtust (et seal ei oleks üksikuid lõikamata karvakesi) või lõikejoone ühtlust (et ei oleks sakiline) v.a. kui see peaks taotluslikult nii olema. Tehniliselt head lõikust on silmal hea vaadata, ilmselgelt on sobivus ja pikkused-paksused „parajad“. Teisisõnu, nagu ütlen mõnikord oma klientidele: „Kõik mis ära lõigatama pidi, sai ära lõigatud, juuksed muidugi.:)

Kliendi emotsionaalne meelestatus ja klapp, koostöö juuksuriga

Tean, et kordan end, ent HEA juukselõikuse jaoks on tähtis ka kliendi enda panus – lõikuse järgne hooldus. Lihtsaim ja elementaarne on regulaarne pesu kvaliteetse šampooniga. Kahju, aga näen palju väga rasvaste ja kõõmaste juustega inimesi:(. Juhul kui regulaarse juustepesuga ollakse juba sinapeal, siis järgmisena võiks ehk mõelda sobiva hooldusvahendi kasutamisele (nt hõredatesse volüümi lisavat, paksudesse ehk fikseerivat vahendit). Eraldi nimetaks kõõmaprobleemiga tegelemise – kasutades korralikku kõõmavastast šampooni ja seerumit saab kõõmast lahti! Enamasti olen kõõmaprobleemile ise tähelepanu juhtinud. Siin saab juuksur vaid nõu anda, ent konkreetsed sammud on kliendi enda astuda! Kahjuks aga paljudel juhtudel jääb probleemiga tegelemine ilmselgelt huvi puuduse taha:(

Koolis õpetati, et juukselõikus on ka koostöö. KOOSTÖÖ kliendi ja juuksuri vahel. Minu töökogemus kinnitab seda raudselt!

Teame iidset Tõstamaa vanasõna: “Ilu on vaataja silmades”. Teisisõnu, tehniliselt täiuslik lõikus jääb ilma kliendile meeldimata ikkagi poolikuks ja “paremaks”, aga mitte “heaks”. Kuna lõikust vaatavaid silmapaare on vähemalt 2 (juuksur ja klient) siis HEA lõikus peab HEA tunduma mõlemale osapoolele. Selle HEAni saab jõuda vaid omavahelise koostöö, suhtluse, klapi ning mis seal salata ka kliendi positiivse (vähemalt neutraalse) olemuse kaasabil.

Mul on kord olnud klient, kes tuli ja oli väga negatiivne. „Niikuinii te ei oska, niikuinii ei saa, niikuinii on kõik halvasti, “mul pole kordagi, kunagi! (keskealine inimene), head juuksurit olnud“ jne jne.:( Tookord tegin lõikuse, nagu vähe oskasin. Kahjuks sain (ettearvatult) koha tema „niikuinii“ reas. Minu järeldus on, et kui kliendi ja juuksuri vahel pole emotsionaalset klappi, koostööd ning halb tulemus on „niikuinii ette teada“, siis lõikuse isegi täiuslik tehniline teostus muutub tühiseks. Sellistes olukordades tuleb jääda ausaks iseenda vastu ning juba eos kokku leppida, et pole mõtet ühel poolel tühja tööd teha ning teisel poolel veelgi oma halba tuju rikkuda. Parim on lihtsalt leppida – negatiivsel kliendil oma „niikuiniiga“ ja juuksuril ära jäänud tööga, ent mõrata juuksuritöö kires.

Mis seal salata, on ka paar juhust nn teisest äärmusest. On juhtunud, et olen tehnilise vea teinud. „Augu“ lõiganud! Neil kahel juhusel olid mõlemad kliendid üdini positiivsed!! Kliendid ise olid need, kes mind „kõrvust tõstsid“ aidates oma positiivse meelestatusega minu tehnilised eksimised “ära triikida”. Tore on kohata toredaid inimesi!

Kokkuvõtteks

Olgu tegu lõikuse tehnilise poole või emotsionaalse osaga, mõlemad on olulised. Tehniliselt on tähtis saavutada tulemus, et iga karv on täpselt paraja pikkusega. Koostöö kliendi ja juuksuri vahel peab tagama selle, et töö kliendile meeldib. Selle koostöö edukuse eeldus on juuksuri ka kliendi omavaheline klapp. Ka kliendi enda hilisem hooldus (minimaalselt kvaliteetne pesu) on oluline.

Nüüd olemegi, meie mõlemad, õnnelikud – HEA juukselõikus on tehtud!

Näeme varsti jälle!

Käärdid ja pardel – juuksur Sinule